0/5
Exporesult Logo

In de afgelopen jaren hebben we op verschillende beurzen, zowel in binnen- als buitenland, voor individuele exposanten effectiviteitsmetingen uitgevoerd. Hieronder kunt u een aantal vragen uit deze onderzoeken beantwoorden om een idee te krijgen wat u van een deelname kunt verwachten of om uw eigen bevindingen aan te spiegelen. Uiteraard zijn individuele resultaten niet alleen afhankelijk van de performance maar ook van type bedrijf en product. 

Wij gebruiken uw e-mailadres alleen om de resultaten van deze mini-enquête te verzenden.

Hoeveel procent van uitgenodigde relaties bezoeken de stand van het bedrijf door wie ze zijn uitgenodigd?

Uitnodigen is essentieel. Het garandeert u een basisvolume aan standbezoek en het trekt prospects aan. Bang voor de concurrentie om uw klanten uit te nodigen? U staat er voor uw klanten, niet voor uw concurrentie. En grote kans dat uw klanten toch naar de beurs komen. Zij zijn dan alleen niet door u uitgenodigd.

Welke kenmerk van het standpersoneel heeft de meeste invloed op de koopintentie van de standbezoekers?

Verwar productvoordelen niet met producteigenschappen. Keer op keer blijkt dit lastig voor standpersoneel. Bezoekers zijn ook het meest kritisch op dit onderdeel.

Hoeveel procent van alle standcontacten is een prospect (potentiele nieuwe klant)?

Doelstelling nummer 1 van exposanten is het aantrekken van nieuwe klanten. Toch komen er meer huidige klanten dan prospects op de stand. Bestaande klanten zijn waarschijnlijk door u uitgenodigd en hebben geen drempelvrees. Voor dat u het weet, besteedt u onevenredig veel tijd aan bezoekers die al klant zijn. De kunst is om de juiste balans te vinden.

Hoeveel procent van de prospects op de stand nemen de bezochte exposant in overweging bij aanschaf?

Het standbezoek is voor prospects van groot belang om uw bedrijf in overweging te nemen bij aanschaf. Bereid u zich daarom goed voor om uw klanten van de toekomst perfect te ontvangen.

Wat betaalt u gemiddeld voor een beurscontact?

Focus op rendement. Om 10% kosten te besparen, moet u aan verschillende knoppen draaien, zoals standbouw, m2-prijs, personeel, transport et cetera. Echter, als u 10% meer contacten heeft op uw stand, zijn uw kosten per contact ook met 10% afgenomen. En u hoeft maar aan 1 knop te draaien. Bedenk dat er gemiddeld 1.7 contacten per uur per lid van uw standbemanning wordt gerealiseerd. Daar valt nog flinke winst te behalen.

Wilt u weten hoe een en ander voor u uitpakt? Doet u niet of nauwelijks onderzoek naar de effectiviteit van uw live communicatie? Wilt u wel eens antwoord op de terugkerende vraag naar ROI van beursdeelname? Wij informeren u graag.

Neem contact met ons op